Vi har forsøkt å sammenfatte en enkel beskrivelse av hvordan vi jobber når vi håndterer personlig skattemelding for våre klienter.
1
Første kontakt
Vi blir kontaktet med et behov. Vi tar imot innledende informasjon og stipulerer et arbeidsomfang.
2
Assignment confirmation
Vi sender deg en oppdragsbekreftelse med angivelse av omforente vilkår for løsning av oppdraget.
3
Altinn-tilgang
Vi sender deg en enkel beskrivelse av hvordan du gir oss Altinn-tilgang.
4
Kartlegging
Vi stiller deg noen spørsmål for å få en oversikt over din situasjon.
5
Utkast
Vi sender deg et utkast til skattemelding. Vi foretar eventuelle tilpasninger basert på dine tilbakemeldinger.
6
Innsending
Når du har godkjent utkastet til skattemelding, sender vi den endelige skattemeldingen inn til Skatteetaten på dine vegne via Altinn. Fristen er i utgangspunktet 30. april, men vi søker om fristforlengelse til 31. mai dersom det trengs mer tid.
7
Skatteoppgjør
Etter at skattemeldingen er levert, vil du komme til å motta et skatteoppgjør. Det varierer hvor lang tid dette tar.